מיתוג הוא האופן בו שפת הכתיבה, הצבעים והפנייה ללקוח נבחרות לצורך ייצוגו של עסק מסוים. כאשר מדובר בעבודה על מיתוג מסעדות הדבר נכון אף יותר, ומגיע לידי ביטוי בצורה נרחבת מכיוון שמדובר בעסק הנשען לא רק על כמות אלא גם על איכות השירות והמוצרים אל מול הלקוח. בעבר, מיתוג של מסעדות היה מתחיל ונגמר בסלוגן בלתי נשכח או סמל מיוחד. היום כבר מדובר במשימה לא פשוטה, ועל כך נרחיב במאמר הבא.
מיתוג מסעדות יבוא לידי ביטוי במספר אופנים
- עיצוב – מסעדה המעוצבת למשעי תמשוך יותר לקוחות ותעשה עליהם רושם ראשוני חיובי יותר. יש השפעה ישירה לצבעים בהם מתהדרת המסעדה, בריהוט, התמונות התלויות ואפילו הסכו"ם המלווה את הארוחה. הכל מותאם לקונספט שנבחר מראש. קונספט טוב ועקבי יוצר סיפור אליו יכולים הלקוחות להתחבר, ובסופו של דבר גם להישאר.
- תפריט המסעדה – מסעדה כשמה כן היא, מקום אליו אנו מגיעים כדי לסעוד וליהנות מאוכל טוב. על התפריט להתאים באופן מלא לקונספט אחריו עוקבת המסעדה. לדוגמא, מסעדה המעוצבת בסגנון אסיאתי כנראה לא תגיש אוכל איטלקי, ועוד.
- מיתוג האריזות – מיתוג מסעדות יתבצע עד לפרטים הקטנים ביותר. מסעדה המציעה גם שירותי Take-away ומשלוחים תדאג למתג את החבילות, הקופסאות והאריזות שלה עם שם המסעדה, כתובת, טלפון, תפריט כדי שהלקוח יוכל לתלות אותו על המקרר ולהשתמש בו ברגע של רעב, ואולי אפילו טופס הצטרפות למועדון חברים אקסלוסיבי.
לא הכל מתחיל ונגמר בטעם
בעולם של היום, הלקוחות יודעים בדיוק מה מגיע להם, והם דורשים בהתאם לכך. מלבד שהאוכל יהיה איכותי, טרי וטעים, הלקוחות של היום דורשים חוויה. בדיוק כאן נכנס לפעולה מיתוג מסעדות וחשוב שהוא יהיה ברמה הגבוהה ביותר. המשימה החשובה ביותר של מי שתיפול בחלקו משימת מיתוג המסעדה היא יצירת הבידול. חשבו על כך, הרי קיימות הרבה מאוד מסעדות המגישות את אותו סוג של אוכל. על מנת להתבלט מעל כל השאר יש לחשוב על מנה, קונספט או רעיון כלשהו שיבדיל את המסעדה ממתחרותיה. אל תתפשרו על ההצלחה שלכם, תנו למקצוענים למתג לכם את העסק.