אין כמעט מוצרים שמגיעים ללא אריזה. הכל ארוז, מופרד, מוגן ועטוף, בין אם בניילון ובין אם בקרטון, ולעיתים אף בשניהם גם יחד. חלק עטופים בפלסטיק וחלק אפילו בעץ. אם כל מוצר בעולם היה צריך לעבור אריזה ידנית, לא היינו מסיימים את זה לעולם. לצורך הייצור המאסיבי יש מכונות מתוחכמות, וכך גם לצורך האריזה והשילוח.
בין אם אלו מוצרים גדולים שאתם רוכשים רק אחת לזמן מה כמו רכב חדש או רהיט גדול, ובין אם מדובר באוזניות לסלולארי שקונים מעת לעת, או אפילו הקניות שלכם הביתה מחנויות השיווק – הכל ארוז, הכל עטוף, וכמעט הכל ממותג. אז איך זה עובד?
הפתרונות המודרניים לאריזה והדבקה
אריזה והדבקה הם תחומים מורכבים. האריזה צריכה לשרת את המוצר בכמה רמות במקביל:
- לשמור על המוצר ולגונן עליו מהרגע שהוא מוכן ועד שהוא מגיע לידי הלקוח – משאיות, הובלה וכיו"ב
- להיות אטרקטיבית כחלק ממערך השיווק של המוצר (בעיקר במוצרים מחברה ללקוח, אך גם מחברה לחברה)
- להתאים פיזית למוצר – מרבית המוצרים לא מרובעים כמו ארגז קלאסי, ודורשים פתרונות מותאמים אישית.
בכדי לענות על צרכים שונים ומגוונים אלו באופן הרמוני יש צורך במחשבה תחילה, תכנון מוקפד, וכלים שיכולים להוציא לפועל את תוכנית האריזה. לצורך כך הוקמו חברות המתמחות באופן ספציפי בתחומים אלו, ומציעות פתרונות שונים וברמות שונות.
פתרונות יצירתיים שעושים את העבודה
הצורך לחשוב מחוץ לקופסא הוא חלק בלתי נפרד מההתמחות של חברות כמו ארפיל טק, אשר מציעות ללקוחותיהן פתרונות בתפירה אישית. פתרונות אלו כוללים אוטומציה ומינוף של רובוטים, תוך תכנון ייחודי ואישי לפי צרכים שיכולים להיות כמעט הפוכים מלקוח ללקוח.
אריזה של מוצר מעוגל או מרובע, מוצר שביר או חזק מאוד, ומוצר שצורתו לא סימטרית, חלקו שביר במיוחד וחלקו חזק במיוחד. בתוך הפתרונות הטכניים יש גם לקחת בחשבון את הדרישות שמוצבות על ידי מכון התקנים, כאשר כל שוק והסטנדרטים שלו. יש הבדל בין אריזות בשוק הפרמצבטיקה או שוק הקוסמטיקה לבין שוק מוצרי החשמל, וכיו"ב, ועל החברה לעמוד בסטנדרטים הנדרשים לפי התקן.